2011. július 29., péntek

Miből lesz a CSERE-BOGÁR? ¤ The newbie

Amint meghirdettem a Sárgát, kezdtem keresni az utódot. Jól autózható léghűtéses lebegett a szemem előtt, ezért első körben a McPherson futóműves 1302/1303-as bogarakat nézegettem. Aztán bevillant a Porsche 914, majd a rút VW 411/412 modellcsalád tagjai, leginkább egy 412 Variant. Előbbit a malacpersely nem támogatta, utóbbiról be kellett látnom, hogy nem rendelkezem megfelelő típusismerettel, gyér az alkatrészellátottsága és éppen nulla darabot árultak itthon. Nem volt merszem ilyen ritka modellbe vágni a fejszét flexet (azért egy Subaru motorral hajtott, napfénytetős-klímás 412LE-t még egyszer még megpróbálok összehozni, amolyan családos túra autónak).

Az első gondolat a legjobb alapon visszatértem a "buflák orrú" bogarak világába, ahol rossz állapotú, de jó adottságokkal rendelkező (fogasléces kormánymű, napfénytető) kései 1303-t kerestem, nem sok sikerrel. Ezek a '74 utáni autók még Európa-szerte is ritkák, azaz drágák. Ha lemondok  a fogaslécről, megszabadulhatok a -  VW1303 védjegyének számító - keservesen ronda plasztik műszerfaltól is, amennyiben 1302-t választok. Ez a típus műszakilag tartalmaz minden újítást, de még békebeli vas műszerfallal készült.

 

Már majdnem rámondtam az áment egy napfénytetős 1302-re, amikor hívtak a Sárgára. Az érdeklődő azonnal hadra fogható bogarat keresett megfáradt nullakettese helyett, amit nincs ideje felújítnai...így lettem tulajdonosa egy 1972-es Marinablau VW1302-nek. A napfénytető sajnos nem jött össze, de van már rá ötletem.
 
Majdnem autóm, új autóm, régi autóm:


 
 
As soon as I decided to sell the YelloVW I started to search for the next project. Having a fast aircooled in mind I was looking at the superbeetles (1302/1303) first. Than the Porsche 914 and the Type 4 (411/412) were considered too but the former was out of budget, the letter was impossible to buy - that time there was no car for sale at all. I got back to the supers and was trying to find a '75+ example with the rack and pinion steering and sunroof. Zero cars again, they are rare as hell even in Europe not only in my country. And if something is rare it will cost you $$$, much more I would spend on a base car. Finally I detected a local 1302 with original sunroof (red one) and it's metal dashboard was still more to my taste than the plastic ones found in  the 1303s. Despite of the poor condition I was ready to buy it but a phone call changed my mind. A guy was looking for a daily for his son instead of the old and worn out 1302 (blue) they had at that time. Guess what, we agreed immediately.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése