2013. április 1., hétfő

Húsvét Marathon ¤ Easter Marathon

 
Budapesten jártam,
Piros bogárt láttam,
Nem akart indulni,
Szabad-e gyújtani?
 

16 órás szereléssel ajándékoztuk meg magunkat idén Húsvétra. Zoli azért érkezett a Nagyfaluba, hogy segítsen életet lehelni a motorba, ami az ő autójában teszt jelleggel már megtett pár métert. A "nekem működött" önindítónak hála (automatát hol szerezzek szombaton?) improvizáltunk, és haladtunk, amivel tudtunk.

 
We were celebrating Easter: 2 friends and I was working on the car for 16 hours. Originally we were planning to fire up the engine but it did not happen due to the starter motor failure. To find an other automatic/T4 starter immediately was impossible therefore we continued working on the non engine realted parts.
 
Andrissal régóta húztuk a torziók cseréjét, ezért először ennek fogtunk neki. Zoli vezényletével elég flottul zajlott, beköltöztek a 25.5-ös rudak, majd szimmetrikusan beállítottuk a kívánt magasságot alacsonyságot. A gyárival ellentétben nem kell előfeszítést adni, ez gyorsította a munkát
.

First the tosrion bars were swapped to the 25.5mm porsche ones than the ride height was adjusted.
 


Ezt követően bekerült a cup-brace, ami irreálisan sok időt rabolt, csápos emelő nélkül, helyén lévő motorral lehetetlen küldetés. Megérte a sok pepecselés (vízszintezés, fülek igazgatása), korrektül sikerült. A három alu rúd nincs 1 kg, csak a fülek többet nyomnak.



Installing the cup brace took way more than expected mainly becaues the mounting ears had to be lightened :) It worthed the time, bars are straight, welds are nice. The aluminium bars are less than 1 kg even the mounting hardware weighs more.



 
A motort a múltkor már beraktuk, de nem akart átfordulni, így a váltóharang faragása következett több ízben. Ez olyan dolog, amit nem szívesen tesz az ember, és nem is kényszerül rá, ha előre átgondolja az alkatrészeket. Nekem a 228-as lendkerék már rég felkerült a motorra, és nem is aggódtam miatta, mert a 914-es váltó szó nélkül fogadta volna...volna.



However the engine hss been put in place already it did not turn over. It can happen with the 228 cluth setup, it was time to enlarge the bellhousing of the tranny. This step should not be necessary with the Porsche 5 spd I was intend to use (that's why I choosed the 228 clutch instead of the 215 (it wouldn't interfere neither with the stock bellhousing).



Levezetésnek Zoli még több súlyt aggatott az autóra egy Gene Berg-féle váltórögzítő formájában, ami a váltó elejét rögzítve akadályozza meg annak billenését, roncsolódását. Nekem legalábbis ezt mondta, de szerintem csak fel akarja hizlalni az autót, nehogymá' lenyomja az oxy-t :)



Finally even more extra weight was added to the car in form of a Berg-style tranny mount. IBy eliminating the up-down movement of the front of the tranny during launches and hard shiftings it helps a lot for other parts to survive.





Mi sem értjük, hogy lett ebből 16 óra, látszata szinte semmi, de legalább jól aludtunk és fontos lépéseken jutottunk túl. Kösz srácok!



We still do not understand how it took 16 hours but the end result is great and we have made important steps forward. Thank you guys!



Végeredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése