2011. augusztus 4., csütörtök

VW 1300 - Első futómű tuning / Vol 2.

LEVEL 2

Spirálrugó - ez a következő lépcső. Valahogy el kell érni, hogy a kerekek függetlenül mozogjanak és szabadon lehessen magasságot/rugóerőt állítani. A hídban lévő gyári rugóköteg kiváltható egy sima - erre a célra készített - rúddal (amit az air ride futóműnél is használnak), mondjuk az Airkewld kínálatából. A száműzött rugóköteg szerepét a gátlók köré épített rugók (coilover, gewinde) veszik át, melyek lehetővé teszik a fokozatmentes magasságállítást és ízlés szerinti rugóerő választást is. 
 
 
 Kellő tapasztalattal rendelkező cégek (Kárászy, Protech) bármit le tudnak gyártani, de elég rögös út ez, ha nincs meg pontoan minden adat. A rugóerőt a konkrét autó súlyához és felhasználási módjához kell megtervezni, és nem biztos, hogy tartanak elég kis átmérőjű rugót, ami elfér a lengőkar és  gátló között - én itt véreztem el. Aki biztosra szeretne menni, válogasson inkább a kész termékek közül:
 
A Red9Design, a Remmele és az MBT is kínál plug&play kitteket:




Gyakori kritika, hogy a hídtestet eredetileg nem erre tervezték, megerősítés nélkül eltörhet. Érdekes, hogy a Red9 és a Remmele sehol nem tér ki erre a dologra, viszont az MBT képein jól látszik miről van szó. Minden tuning alapja a tökéletes állapot, érdemes tehát beruházni egy új hídra, mielőtt valaki nekifog az átalakításnak.


 
A fenti képen látható nyalánkság, a fogasléces kormánymű önmagában megérne egy misét, de semmit nem tudtam kideríteni róla. Az általam ismert egytlen sorozatgyártású szett zömében VW Polo alkatrészekből készült, de már nem elérhető a Classic-centrm weboldalán.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése