2013. november 30., szombat

2013 November

Újabb két napot foglalkoztunk az autóval. Zolinak és Gerinek hála műszakilag sokat fejlődött a gép,
kiforrtak a félmegoldások. A nehézségek ellenére a betervezett dolgok zömével végeztünk, legközelebb már saját lábán áll ki a műhelyből.





Another 2 days we was working on the car. Managed to do all the thing we planned, next time it should leave the garage on own.
 


Befejeztük az olajrendszert, helyéüke kerültek a bilincsek, csatlakozók és konzolok, minden cső jó helyen fut és fordul (képek később). Az olajpumpa tőcsavarosra alakításának és az új tömítésnek hála a maradék olajfolyás is megszűnt.


The oil cooling system was totally completed with all the hoses, fittings and clamps. Due to the resealed oil pump cover there is no more leaking.



 
A hátsó nyergeket leszámítva komplett a fékrendszer, új tárcsák, kézifékpofák, "hattyúk", kézifékkötél, fém és szövet fékcsövek, fékfolyadék tartály szerepelt a beépített alkatrészek között. A nyergekre már nem maradt idő, feketére festés és a tartó csavarok beszerzése után mennek a helyükre.



The break system is ready except the rear calipers that should be painted to black. Everything is new there: new rotors, pads, swans, e-brake cables, fuel lines, reservoir tank and reconditoned drive shafts.
 


A gáz és kuplung pedál életre keltése tartogatott némi kihívást. Előbbihez szereznem kellett bovdent, utóbbinál okozott némi fejtörést a váltón lévő megvezető kar, ami folyton elakadt a kasztniban. A régi váltót előtúrva beigazolódott Zoli gyanúja: a használt Rancho egy oválból származik, amiknél ez a kar kb. 2 cm-rel hosszabb.. a csere megoldotta a dolgot, de az anyát tökig betekerve sem feszes a bovden. A munka nagyja kész, vagy a bovden hossza, vagy az utángyártott pedálgép minősége a probléma.



It was a bit challenging to make work the gas and clutch pedal. The former required a new  (longer)throttle cable, but the clutch cable always got stucked in the body. As we figured out the clutch arm - that gudies the clutch cablle -  was the problem. My new tranny was in an Oval before so it has a longer cluth arm than the ones in the Supers so the cable was on higher and that caused the problem. Fotunately I found my old one and after swapping them the clutch worked properly.


A fentieken kívül összeálltak a féltengelyek, a tankbeöntő, a kesztyűtartó, csomagtér nyitó bovden és zár, felkerült a karterszellőző doboz és a kipufogó fölé való hőterelő. A könnyítés szellemében Geri fúrt-reszelt ementáli sajtot a laposvas konzolból.



Drive shafts, fuel filler, glowebox, trunk cable and lock, breather box were all mounted while new (and lightened :) ) mounts were made for the carbon engine bay closing panel.
 
 
 
 
Indításkor az AC feladta a küzdelmet, úgyhogy rögtönzött ejtőtartályból  járt a motor. Már úton az új pumpa, berakom és pöcc-röff. Így áll most, idénre valószínűleg ennyi.



The fuel pump dead while starting up the engine so we made a gravity cup to hear it running. Ordered the nem Pierburg pump but it might be installed next year.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése