Mindkét típus első futóműve McPherson rendszerű, de némileg eltér. Valójában a '71-73 közepéig gyártott és a '74-79-ig gyártott autók futóművében van különbség, de elég kevés 1303 készült '73 közepéig, úgyhogy azokat egy kalap alá szokták venni az 1302-kel, egyszerűbb így a megkülönböztetés.
Az eltérés a gátló és tengelycsonk kapcsolódásában érhető tetten, a korábbi modellnél 3 csavarral, a későbbinél a VW Golfhoz hasonlóan 2 csavarral oldották meg a mérnökök. Mások a gömbfejek és a lengőkarok is, a köztudatban "vas" (1302), illetve "lemez" (1303) lengőkarosként is szerepelnek.
Standard állapotban nem érezhető nagy különbség, de a jövőbeni felhasználási módtól függően lehet preferáltabb egyik-másik:
3 csavaros:
+ 8cm-nél nagyobb mértékben is ültethető
+ kapható hozzá "bump steer kit" (kerékösszetartás nem kívánatos változása fel és le mozgásnál)
+ valamivel keskenyebb nyomtáv (széles felni könnyeben fér el gyári sárvédő alá)
2 csavaros:
+ Porsche alkatrészekkel kompatibilis (944 tengelycsonk és onnan kifelé)
+ Állítható kerékdőlés
+ Fogasléces kormányművel is gyártották (évjárat függő)
+ Erősebb kormányvisszatérítő erő
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése