2012. április 22., vasárnap

Matek ¤ Doing maths

A felniválasztással eldőlt, hogy szélesített sárvédőket kell használnom. Jobban tetszene az eredeti, de lehetetlen betuszkolni alá a kerekeket, így legalább belül sem lesz helyproblémám. Ha megunom, bármikor felcsavarozhatok helyette 4 gyárit.


 
Due to my rims I'm sure I'll need widened fenders. I'm not a big fan but there is no way to tuck the Fondmetals under stock wings. The gain is the increased track and the space between suspension components and wheels. I can put stock fenders on if I change my mind in the future.

 
Milyet?
 
Létezik külső és belső szélesítésű, utóbbit avatatlan szemek észre sem veszik. Üvegszálas mivolta miatt könnyű és nem rohad, ami szintén pozitív. Általában 2 cm-es lépcsőkben gyárják, egészen extrém méretekig terjed a kínálat.



Fenders can be widened from inside and outside as well. In case of the former it is barely noticable, in case of the latter you can see the extra lip. Usually they are made from GRP in 2cm steps from +2 till very extreme sizes.
 
belső / inner

külső / outer
 
extrém méret, extrém ronda / extreme size, extreme ugly
 

Mekkorát?


A lehető legszolidabbat. Egy hasznos honlap szerint a gyári ívek alá maximum 7" széles ET38 felnik férnek, amennyiben gyári a fék és kellően sovány az első rugó. Ezzel nagyjából egybevág a Kerscher oldala is, mely szerint a +2cm 7" ET16, a +4cm 7" ET-9-es kerékig használható. Ezek alapján előre (7x16 ET21) pont elég +2cm, hátulra (8x16 ET11) pont nem. 
 
A felnin kívül számolnom kell még a fék okozta változásokkal. Elől a gyári tengelycsonk és tárcsa miatt egyszerű a helyzet, +2 cm a végeredmény. Hátul a Porsche tárcsafékeknek köszönhetően oldalanként (!) +22.5mm-t nő a nyomtáv, ide kell a +4 cm és még így is necces.
 
Az eredeti arányok megtartása érdekében előre is választhatok 4 centis szélesítést, ami a széles nyomtáv miatt kedvez a stabilitásnak és fordulókörnek, de nyomtávszélesítőt kellene használnom, amit nem szeretnék...ezt még kitalálom.



Let's do the math:



I need the smallest size possible. Based on a useful homepage a stock fender will accommodate a max. 7″ wide rim as long as the offset is greater than 38mm, you are using coilovers and standard brake rotors. Kerscher's website says the +2cm fender is good for a 7" rim with +16 offset, while the +4cm is for a 7" rim with -9 offset. Based on these calculations on the front (7x16 +21) +2cm widening should be just enough, on the back (8x16 +11) it is just not.



Now the brakes come in play here as well. In front I will be using stock(ish) rotors on stock spindles, so the extra 2 cm will do the job. On the rear I am planning to use the 944 rear setup which adds +22.5mm/side to the track even with the cast/stock trailing arms. This combined with the rear wheel puts me toward the limit of the +4cm too.



To keep the original ratios of the car and increase track I could choose +4cm in front as well but I'm afriad of wheelspacers.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése