A váltó kérdést már az első csavar meglazítása előtt eldöntöttem: Porsche "901".
5 gang
Bogárba ehhez mindenképpen faragni kell, a kérdés, hogy mennyit és mennyiért. Szóba jöhet a Berg5, a Porsche G50 és a jó öreg "901". Az első kettő anyagi okokból kiesett, maradt a 901, melynek természetes élőhelye a Porsche 914 vagy 911. Előbbiek fiatalabbak, olcsóbbak, ráadásul a 914-ket typ4 motorral szerelték (a 911 6 hengeres motorjához rövidebb áttételezést választottak), így passzol az enyémhez is. A 914 coolness faktorát emeli a nem szokványos váltókiosztás, mely a '70-es évek sportautóinak sajátja. Az ötlet - miszerint kanyargós utakon a 2-3. fokozatot váltják leggyakrabban, ezért egy síkban vannak - kiváló, mégsem terjedt el.
Szóval?
A fentiek ismeretében ütöttem le az ebayen felújított váltóként hirdetett darabot, mely 2 hónapnyi hajókázás során érkezett Floridából Budapestre. Amég vártam a csomagot, egyre többet olvasgattam a tapasztalatokról és számolgattam a CSP kalkulátorral. Arra jutottam, hogy egy hosszú váltó 4-ik fokozata szinte megegyezik a 901 5-kel, így autópályán nem sokat hoz a konyhára. Szerpentinen lehetne kiélvezni a szűkebb fokozatokat, de a gyári és utángyártott kulisszával is sokan panaszkodnak pontatlan kapcsolási érzetre, amit biztos nem szeretnék. Itthon egy ilyen váltóról tudok (Monyó cabriojában), de sajnos nem volt alkalmam kipróbálni, úgyhogy a célegyenesben bedobtam a törölközőt. Most jobbnak látom időt és pénzt spórolva lábra rakni az autót, aztán meglátjuk...a váltó a polcon pihen, egyelőre marad a 4 fokozat.
Long story short: I bought a 914 five speed transmission for the bug. Even with the bug@5speed stuff it would be quite labour intensive to make it work so I decided to save time and cash and go with a built 4 speed for now. The final ratio of the 914 and a "long" bug tranny is quite close to each other and I hope my engine is going to have enough torque to cooperate with the longer gears of the 4spd.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése