2013. szeptember 3., kedd

Szélesítés - Gyúrunk vazze! ¤ Widening fenders

A felniválasztással eldőlt, hogy szélesíteni kell a sárvédőket. Én akartam, készültem rá, de volt min agyalni. 
 
Az ebayről szerzett használt üvegszálas elemek (a hátsókat eleve törötten vettem) sehogy nem akartak jól állni, úgyhogy jöhetett a B-terv: veszek újakat ($$$), vadászok másik használtat (csak nagylámpás hátsót árulnak), vagy megcsináljuk fémből. Nagy munka és súlyt sem tudok spórolni vele (sőt), de ez utóbbi mellett döntöttem, mert:

+ a fém alakítható a kasztnihoz
+ egyezik a színe a bódéval
+ erősebb, strapabíróbb a műanyagnál
+ könnyen javítható
+ tetszés szerinti mértékben szélesíthető (az üvegszálas 2cm-es lépcsőkben kapható)

Mind közül az alakíthatóság győzött meg, mert egy régi sérülés nyomait aprólékos lakatolással sem lehet maradéktalanul eltűntetni, a doblemez felfogatási pontjainál nincs mihez mérni. Pár mm/fok eltérés centikben mérhető a szélén. Valószínűleg nálam is ez volt a helyzet, ezért állhatott bután a bal első. Ha így van, akkor a vadi újakkal sem lennék előrébb.
 
Továbbra is belső szélesítésben gondolkodtam, úgyhogy szereztem 4 gyári sárvédőt, amiket a felcsavarozás után a peremtől pár centire elvágtunk, majd távtartó fülek segítségével belőttük a kívánt szélességet. Elől a nyomtávszélesítőt elhagyva +20, hátul +45mm-t mutatott a tolómérő, vagyis jól működött a matek (7x16 ET21, 8x16 ET11).



 
My wheel selection predestinated widened fenders but I was not happy with the second hand GRP ones from ebay. Buying new ones were out of budget so I decided to custom make them from steel. Beside the obvious disatvantage in weight and labour intensity it can be:
+ formed to body if needed
+ color-matched to body (plastic is always slightly different)
+ stronger than GRP
+ can be repaired in case of demage
+ can be properly widened
 
I got four original fenders as a starting point that were cut next to the inner lip than widened to the edge of wheels. In front I measured +20mm (less than 1 inch) while on the back +45mm (~2 inches) that proves the maths was correct.
 
 
  
Az oldalankénti 4,5 cm nem kevés, feszegeti az ízlésesség határait...ha kapufa, akkor marad a külső szélesítés.



I am still not sure if 45mm/side is too much or not, if turns out ugly I will go with fenders widened from the outside.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése